Húsvét első napján keltünk útra, hogy egy körképet kapjunk az erdőspusztai tavakról. Kiváncsiak voltunk rá, hogy a Fancsikára, Halápra, Bodzásra, és a Hármashegyi-tóra, hányan látogattak ki, és milyen volt a horgászszerencse?

Körtúránkat április 8.-án szerveztük, húsvét vasárnapján.  Az biztos hogy az időjárás koránt sem volt kegyes ezen a napon a horgászokhoz, kirándulókhoz. Reggel szinte viharos erejű szél fújt, sőt még az eső is csapkodott.

Az első állomásunk a Fancsikai tavak voltak.

Háborgó Fancsika 1.

Egy átlagos hétvégi látogatottság volt tapasztalható a 2-es tavon. A horgászok autóikba behuzódva, elég fázósan tekintgettek ki  a bedobott “ekcájgokra”. Igazán komoly fogásról nem számolt be senki. Néhány kárász, egy-egy kissebb telepített ponty volt a zsákmány.

Ugyanaz a kép fogadott benünket az 1-es tavon is. Mindenki autójába húzódva, bizva esetleg az időjárás jobbra fordulására, várták a kapásokat. Voltak szélcsendes helyek ahol szinte még a víz sem fodrozódott.Ezek a helyek leginkább az tó északi részei voltak. Itt még úszós módszerrel szerencsét lehetett próbálni. De igazán nagy mozgást, vagy fárasztást, halfogást ezen a tavon sem tapasztaltunk. Úgy 10 óra felé, már több horgásztárs is úgy döntött hogy csomagol, és inkább otthon, a jó melegben próbál szerencsét, a húsvéti sonka, és szívet melegítő rövidital mellett. Mosolygó arc

Második állomásunk a mostanában elég sokat kapott Halápi tározó volt.

A tó most volt túl egy elég jelentősnek mondható halpusztuláson. Kíváncsiak voltunk hogy ennek ellenére, és a rossz idővel dacolva hány horgásztársunk látogatta meg a tavat. A kiváncsiságom azért is  volt megkülönböztetett, mert tavaly húsvétkor ép ezen a tavon horgásztunk. Igaz akkor nagyon jó idő volt, de horgászok is voltak bőven.

A mostani kiérkezésünk alkalmával  a kietlen tó látványával kellett szembesülnünk. Senki nem horgászott a tavon. Hogy ez most a halpusztulás hírének, vagy csak a rossz időnek volt e betudható, nem tudom. Kiérkezésünkkor egy villanyoszlop oldalára szegelve ,néhány a-4-es formátumban nyomtatott, a halpusztulás tényére figyelmeztető kép volt kihelyezve. /az egyik kép ezek közül a “még egyszer a Halápi halpusztulásról “ című írásunkban megtekinthető/

Szerencsére a Halápi tavon már nem voltak nyomai a halpusztulásnak. A múltkori érkezésünkkor látható kisodródott haltetemek már  nem csúnyították a tó felszinét.

DSC00214   DSC00216

Harmadik felkeresett helyszinünk a nem mesze lévő Bodzás-tó. Mivel az út jó volt, és sehol sem tapasztaltunk  elsárosodott útszakaszt, így csak néhány percet vett igénybe, míg a Halápi-tótól eljutottunk a Bodzásig. Az odaáig vezető út, egy igazi természetjárók álma lehetne, mert csodálatos erdei környezeten áthaladva jutunk el a Bodzásig. Mivel a tavon csak néhány horgászhely van, ezeket rögtön szemre vételezhettük. Itt senki nem volt. Ez már úgy dél körül lehetett, a szél is csendesülni látszott, kisimult a nem rég még háborgó vízfelszin. Nagyon szép látványt nyújtott ez az igazi vadon tava.

DSC00218   DSC00219

Felkerestük még a Bodzás kivezető csatornáját is, mivel tavaly húsvétkor itt  végi űlték a csatornát a horgászok, de az idén itt is az űr, a teljes csend fogadott benünket. Pedig tavaly ebben a csatornában még 5 kilós nyurgát, 2 kilós csukát is zsákmányolt egy ismerősöm. De szép számmal fogták a kiló körüli kárászokat is ebben a kis kifolyóban.

DSC00221  DSC00222

Kirándulásunk utolsó állomása a Hármashegyi-tó volt. A hármashegyen a múlt hét pénteken telepítettek 9 mázsa pontyot. Erről lapunk az elmult napokban már beszámolt. Mint ahogy arra számítottunk is, a még meglehetősen rossz idő ellenére is elég sokan pecáztak a Hármashegyen. A halőr beszámolója alapján, minden horgász megfogta a fejadagját, sót, volt olyan akit a pofátlan túlfogás miatt még el is kellett küldenie. Mivel sokan már délre megfogták a mennyiséget, igy már délutánra nem sokan maradtak a tavon. A frissen betelepített halak a hidegfront betörésekor nagyon intenzíven kaptak. Volt olyan horgász, aki két óra alatt, két napijegyet horgászott el.Mosolygó arc Viszont ami a probléma, a haltelepítések hírére, rendben megérkeznek az olyan “horgász” csoportok, akik nem a horgászat öröméért, hanem kizárólag a minél több hal kifogásának, és ellopásának megvalósításáért érkeztek a tóra. Ezen a napon több ilyen társaságot is el kellett küldeni a halőrnek.  A nap legnagyobb hala egy 4 kilós ponty volt.