Ifjúkorom szép emlékeket idéző vizei a Fancsikai tórendszer és csatornái.

Az utóbbi idők sanyarú sorsa miatt sajnos kissé feledésbe merültek számomra ezek az egykoron halbő vizek.

A téli csapadékos időszak alaposan feltöltötte vízzel a környék horgászhelyeit, és mivel rég nem jártam horgászbottal az említett vizeken, így cimborámmal elhatároztuk, hogy egy szép kora nyári délelőtt terepszemlét tartunk a csatornán….

Ezt egy kis keszegezéssel kívántuk megspékelni.

Bringára pattantunk, délelőtt 10 óra körül értünk ki, a II.-es tó felől mentünk be, majd úgy középtájon, egy ígéretesnek tűnő helyen telepedtünk le.

A csatorna teljes szakasza vízinövényzettel alaposan benőtt, néhány kisebb nyiladék jelezte csak, hogy a sporttársak azért látogatják a helyet.

Mi egy árnyékos részt igyekeztünk keresni, ami végül sikerült is, a klíma inkább idézte az augusztust, mint a tavaszt.

Kipakolás után egy-két kisebb gombóc került a kiszemelt helyre, aztán a szerelékek előkészítésének izgalmas pillanatai következtek.

Wagglerúszós technika mellett döntöttünk. Noha a hely és a vízmélység lehet nem indokolta a módszert, de egyrészről rég horgásztunk wagglerrel, másfelől pedig valahogy úgy voltunk vele, hogy próba-szerencse…

Middy pávatoll waggler, 25-ös zsinórral (a hely akadós volta miatt), 8-as Drennan Carbon Feeder horog, mely nemcsak fenekezésnél vált már be.

A csontival megspékelt horgokat kezdetben a snecik rohamozták meg. Váltottunk. A horgokra egy szem ízesített üveges kukorica került, bízva abban, hogy ezáltal elkerüljük az “óvodát”. A váltást mindjárt díjazta is egy törpe, nevéhez hűen nem épp a testesebb közösségből. Dél körül a fülledt levegő, és a nagy meleg nemcsak nekünk, de valószínűleg a pikkelyes népségnek sem volt ínyére, egyre gyérülő kapásszámmal kellett beérnünk.

Újabb kis gombócok kerültek a kiszemelt helyekre. Némi változtatás a szerelékeken (ólmozás+előke) és kezdődhetett az újabb roham. Ezt elsőnek egy ezüstkárász díjazta. Majd nem sokkal ezután cimborám ejtette egy ígéretesnek vélt hínárcsomó mögé a Middy-t. A szerelék beállása után szinte másodpercek múlva szép elvivős kapás után nem várt ellenállás jelezte, hogy itt azért valami más történik. Hevesebb védekezés, néhány fordulás után szép kis potyka jelentkezett be. A part felé terelésről sebtében készítettem egy kis videót, de mivel szák nem volt nálunk (ki gondolta volna, hogy esetleg szükség lehet rá….?), így a fényképezőgépet letéve gyorsan kézzel segítettem partra a szép bajszost. Cimborám szépen parírozta a potyesz próbálkozásait, és itt elismerően kell szólni a Berkley Lightning Rod pálcáról is, mely lehet nem épp úszózásra lett konstruálva, dehát szükség törvényt bont alapon ennél a módszernél is jelesre vizsgázott. A Drennan tökéletesen, a fölső szájszélbe akadt. Horogszabadítást követően “anyád, apád idejöjjön!” búcsúszavakkal a kedves látogató kíméletesen visszakerült a csatornába. Reméljük, viszontlátjuk még, némileg testesebb, súlyosabb formában 🙂

A nap hátralévő részében már túl sok érdemleges esemény nem történt, illetve mégis, az elképesztő mennyiségű vérszívók egyre növekvő intenzitású rohamait nehezen bírtuk. Így is széjjelzabáltak bennünket, na de még mindig jobb, ha a szúnyogok szívják a vérünket, mint egy vámpír :)))  Délután 14 óra magasságában összepakolásztunk, és egy eredményes, élményekkel, kellemes meglepetésekkel tarkított szép, emlékezetes horgásznapot tudhattunk magunk mögött.

Köszönjük Fancsika!

Mi pedig köszönjük az élvezetes beszámolót Jandó Zsoltnak.